lørdag den 23. april 2016

Uldtot

Der Mann holder farsel, og man skulle tro, at det ville give mig rigeligt tid til at færdiggøre projekter og skrive om dem på bloggen. Men nej! Eller dvs. det er mest det sidste, det kniber med, for jeg får sådan set både strikket og hæklet.

Et af de projekter, der har været færdig et stykke tid er Uldtot fra den fine bog Uldværk. Jeg har strikket den i dobbelt garn fra (g)uld - en tråd alpaca og en tråd lammeuld, som er fuldstændig tone-i-tone. Jeg synes, den farve er så smuk.

På trods af strikkeprøve er størrelsen skredet en anelse, og trøjen er nok nærmere str. 1½ end 1 år, som jeg satsede på. Men pyt med det, den kommer bare på lager indtil næste vinter.

Fin fletning langs raglan'en.

3 kommentarer:

  1. For en flott sweater, gøy med den fletten !

    SvarSlet
  2. Har præcis samme "problem". Vi har også overlappende barsel lige nu, og jeg har mindre tid til at skrive end nogensinde. Heldigvis et dejlig luksusproblem.

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge